Saturday, July 19, 2008

Taklimat Pengurusan Pertubuhan Berkualiti.

Pn. Norol Ain Bt. Norhelai pegawai penceramah dari
Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Negeri Sabah (ROS).

Antara peserta Taklimat yang terdiri daripada ahli-ahli persatuan termasuklah daripada PPPRS kelihatan dibaris hadapan ialah setiausaha Pn. Sharifah Arif dan bendahari Pn. Sanisah Abdul Rahman.

19 Julai 2008 ( Sabtu )

Sandakan, Sabah.

Taklimat Pengurusan Pertubuhan Berkualiti telah diadakan di Dewan Kuliah Utama Institut Latihan Perindustrian Sandakan. Taklimat bermula pada pukul 8.30 pagi dan berakhir pada 11.30 pagi, disampaikan oleh seorang penceramah iaitu Pn. Norol Ain Bt. Norhelai daripada Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Negeri Sabah (ROS). Peserta adalah terdiri daripada pemegang-pemegang tiga jawatan penting daripada sebarang pertubuhan atau persatuan yang berdaftar. Persatuan Pencipta Dan Pemegang Rekod Sabah (PPPRS) turut hadir untuk Taklimat tersebut iaitu Presiden PPPRS En. Harthono Isnanthomo, Setiausaha Pn. Sharifah Arif dan Bendahari PPPRS Pn. Sanisah Abdul Rahman. Taklimat tentang Pengurusan Pertubuhan Yang Berkualiti antara perkara-perkara yang disentuh ialah :

  1. Tanggungjawab Pemegang-Pemegang Jawatan Pertubuhan
  2. Pengendalian Mesyuarat Agung Tahunan
  3. Pindaan Undang-Undang
  4. Penyata Tahunan

Dipihak persatuan khususnya yang baru ditubuhkan sangat berterima kasih di atas usaha ini, kerana dengan cara ini persatuan berpeluang bersoaljawab akan banyak perkara yang menjadi kemuskilan selama ini. Apa pun diharap usaha-usaha seperti ini dapat diteruskan dimasa-masa akan datang demi menambahbaikan setiap persatuan yang terdapat khususnya di negeri Sabah.

No comments: